HTML

Cerebra

A Cerebra egy halmozottan sérült, agyi bénulással (cerebral palsy) diagnosztizált gyerkőc életét mutatja be, akinek a szülője úgy döntött, hogy Angliában próbálják meg kiaknázni a kisfiúban rejlő lehetőségeket.

Egy halmozottan sérült gyerkőc élete Angliában

2011.11.29. 10:00 mereibinet

London, a kezdet

Címkék: london sérült gyerek

Először, természetesen, Londonba települtem. Bátyámék már ott laknak néhány éve, és ők ajánlották fel a lehetőséget, hogy lakjam náluk egy ideig, amíg információt gyűjtök, tájékozódom, hogy tényleg igazak-e azok a hírek, hogy Angliában sokkal jobb helyzetben vannak a sérült gyerekek (és felnőttek), mint Magyarországon.

Sok híresztelés, információ az internetről, stb. eljutott hozzám, de én a "hiszem, ha látom" típusú ember vagyok. A szó elszáll, az interneten meg mindenki azt ír, amit akar. Én is :))

Érkezésem utáni első munkanapon az utam a council-hoz (ciki - nem ciki leírom), a tanácshoz vezetett.  Az információs pultnál elmagyaráztam a helyzetemet, hogy én még csak most érkeztem Angolhonba, van egy halmozottan sérült gyerkőcöm, meg még egy, mire számíthatok, ha esetleg arra adnám a fejem, hogy kitelepülünk. A hölgy vészhelyzeti gyorsasággal felhívta az illetékes osztályt. Felvázolta a helyzetet, majd átadta a kagylót. Az ügyintéző villám sebességgel felvette az én és a gyerekek adatait, a tartozkodási helyemet, és közölte, hogy továbbítja az elérhetőségeimet a megfelelő helyre. Nnnnna, gondoltam, itt sem lettem okosabb, mintha otthon bemegyek az önkormányzathoz. Hogy mekkorát tévedtem.....

Másnap (!!!!) postán érkezett egy hatalmas csomag nekem címezve. Hozzá egy levél, hogy mellékelten küld néhány információt a sérült gyerekes családok lehetőségeiről, iskolákról, pénzügyi támogatásokról, civil szervezetekről, stb. De mivel ez - a kb. 5 kg-os csomag - nem tartalmaz minden lényeges infromációt, ezért az általam megadott e-mail címre is küld még néhány linket tájékoztatásul. Állam leesett...mike_wazowski.jpg

Hogy mit is tartalmazott ez a "kis" információs csomag? Íme, a teljesség igénye nélkül:

  • Parent Support - Szülői Támogatás: tanácsadó füzet, plusz  kijelölt, nevesített tanácsadó NEKED és a családodnak
  • Family Support and Advocacy Service - Család támogatás és pártfogói szolgálat
  • Quids for kids - Pénz (lé, bagó) gyerekeknek: pénzbeli támogatások leírása, plusz a szolgálat elérhetőségei, akik segítenek neked eligazodni a SOK támogatásban
  • Finding childcare - Gyerekgondozó keresés
  • Working with children - Munkavállalás gyerekekkel
  • Activities for 0 - 20 years old - Tevékenységek 0 - 20 éveseknek
  • Parent's guide to money - Szülői kézikönyv a pénz(gazdálkodás)hoz
  • Information for parents / Cerebral Palsy - Információ a szülőknek / agyi bénulásról
  • Claiming benefit - Támogatások igénylése
  • Special Educational Needs (SEN) - Sajátos Nevelési Igényű (SNI) gyerek: mit jelent az SNI a szülőknek a gyakorlatban. Itt jegyzem meg, hogy a súlyosan érelmileg sérült gyerekek is ebbe a kategóriába tartoznak, de az enyhe dislexiával küzdők is.
  • Things to do in Barnet for children and young people - Mit csinálhatnak a gyerekek és a fiatalok Barnetban? (ez London azon része, ahol laktam)
  • Families - Családok: ingyenes folyóirat

És még sorolhatnám, de a kis szórólapokat, amik a különböző szervezeteket népszerűsítik, amik azért vannak, hogy nekem/nekünk segítsenek nem írom bele a listába, mert tízoldalas bejegyzés születne. Folyt köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cerebra.blog.hu/api/trackback/id/tr263420120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása